utorak, 7. studenoga 2017.

Projekt, listopad./ One year project, October



(Znam da je listopad prošao :) )
U listopadu sam kupila nešto. To je bilo u planu od početka, samo sam odgađala jer mi se nije dalo tražiti. Kupila sam šlape, dva para. I to kakve šlape!

Naime, tamo negdje u proljeće probala sam trčati, i uspjela sam u prvih tjedan dana valjda par puta nešto krivo napraviti jer me počelo stopalo boljeti. Ja sam to uspješno ignorirala dok nisam počela šepati. Šepam već evo 5 mjeseci. Ne šepam cijeli dan, ali ujutro, kad ustane, baš boli.

I nekako sam mislila da će proći, pa ne stignem, pa ljeto, i mic po mic, stigla jesen. Otišla sam do doktorice neki dan i ispričala što me muči, i rekla mi žena da za početak uzmem kvalitenu obuću za po doma.
Ja inače nosim po doma svašta, od japanki, ljeti sam najčešće bosa, a zimske šlape mi je pas izgrizla pa je ionako kupnja bila u planu.
Uzela sam dva para, i moram reći da sam ugodno iznenađena ponudom. Tamnoplave su hrvatska proizvodnja, Dr. Luigi, proizvodi ih Splićanka. Roze su klompe (oba para imaju anatomske gel uloške ugrađene, odlična stvar), Leon se zovu, i srpski su proizvod.
Odlični su.

Da se vratim na moj Projekt od godinu dana. Vidite, osim tih klompi nisam ništa drugo uzela svo ovo vrijeme.
Moj projekt napreduje puno bolje nego sam očekivala, i na polju nekupovanja i na polju rješavanja nepotrebnih stvari, viškova i smeća po doma.

S jedne strane, poplavljen stan me prislio da oštrije prođem kroz sve što sam pakirala i privremeno selila. Ima tu stvari koje su čekale ne znam što, bolja vremena, manje kila, neke neostvarene kombinacije, neke krojačke preinake. Puno toga je otišlo.

Sve rjeđe idem po dućanima, promijenila sam način trošenja malo vremena, da vidim čega ima, što sam znala često prije raditi, mada uopće nisam toliko često kupovala, više sam se opuštala tako.

Par puta sam prošla kroz listopad po dućanima, malo pogledala zimske jakne, i izašla bez ičega.


Nakon što sam konkretne količine podijelila prijateljicama, donirala, odnijela nenosivo u hm gdje skupljaju tekstil, ja sam još uvijek punih ormara.
U isto vrijeme aktivirala sam neke stvari koje su ležale po ormarima par desetljeća, i teško mi je opisati vam koliko me veseli nositi i koristiti nešto što nije napravljeno prekjučer.
Uskoro ću pisati o tome što sam staro i nekorišteno upogonila.

Sve sam svjesnija toga da obraćam pažnju gdje se nešto proizvodi i koliko okoliš strada od te proizvodnje, koliko dugo putuje neki komad do mene i koliko zemalja će posjetiti, koje ja vjerojatno nikad neću vidjeti.
Sve sam svjesnija, također, da time samu sebe ograničavam, jer će biti teže odlučiti se kupiti nešto.
Zato mi je kupovina ovih hrvatskih šlapa i klompi iz susjedstva baš sjelo. Možda vi već znate za njih, ja nisam imala pojma da Dr. Luigi hrvatski proizvod. Možda zbog naziva :)

Sad se već vidi i razlika na računu, mada su se istovremeno pojavili neki novi troškovi, ali to tako bude i ne trošim živce na to. Mislim da će se neki veći matematički pomaci vidjeti tek na dulje staze.




( I know October is already gone :) )
In October I've bought something. It was planned from the beginning, I just postponed it long enough because I didn't have a nerve to search for the ones I like.
I've bought two pairs of slippers. Actually, one pair is clogs.

I've managed to have an injury for 5 months, before I decided to go and talk to my doctor. In spring I started running (again) and did something wrong, but I ignored it till it hurt so much that I started to limp. My foot hurts these last five months, especially in the morning after waking up.
My doctor informed to start wearing good shoes at home, at home also.

I finally decided to go and see the options, and I have found two pairs. The blue ones are comfortable and warm, and the pink clogs are great. Both pairs anatomically adjusted and have some kind of a gel cushion.
The good thing is this dark blue slippers are made here in Croatia. I didn't even know we produce such slippers. Maybe because their brand name is Dr. Luigi, so it made me think it was Italian :)
The pink ones, Leon, are made in Serbia, and are very comfortable, too.

I usually wear a lot of different slippers at home, and in summer I like to be bare foot. My winter slippers were chewed too much ( by my dog) and needed a replacement.


My One year project is going really well. After giving a lot of wardrobe to my friends, after donating and tossing to trash a lot of things I no longer can wear, I still have a full wardrobe.

Having to move from my flat due to flood made me more aware of everything I own, and I became more conscious.
Beside these two pairs of shoes, I didn't buy anything else. I did go to the stores, but didn't find anything interesting. I also don't like the smell of the plastic, I have no better explanation, that many stores have.

At the same time I have found some stuff at home that slept for decades in the drawers.
I cannot explain you how it makes me happy having something well sewn and made decades ago.
I'll make a post about these newly found vintage stuff.

I have probably written already about it, I'm more and more aware of the facts where the stuff is coming from, and how it's been made. I don't like the idea of wearing wardrobe that flew thousands of miles to my country and I certainly don't like the fact that many factories don't care about environment and the workers.
I know all this is making it harder to find and purchase stuff I will buy, with time, and I don't have solution to it all, not at the moment, at least. We'll see how this will work.

My bank account is showing some change, now that three months have already gone. I suppose the real change will be visible with more time.

2 komentara :

  1. Pokucnice su super, pogotovo ove ruzicaste....zbog boje :-).
    I ja volim po kuci da hodam u nekim papucama sa manje-vise anatomskim podlogama. Skroz ravna obuca, po kuci ili napolju mi je neudobna.
    Super je da ne ides cesto po ducanima, tako da tvoj Projekt napreduje.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Zapravo, ovako dok traje, i nemam puno što za napisati, a mislila sam da će me više vući. No, trenutno imam malo malo slobodog vremena za pisanje, i kako ne idem po dućanima, imam više toga za pisati o declutteringu.
      Da, po doma sve ozbiljnije papuče ;)

      Izbriši

}, 10);